Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80a67v39e10l 57T84e55s56a68ř14í27k 6120333420495

Cena elektřiny z nespolehlivého zdroje který je závislý na větru nebo slunci se hodně blíží absolutní nule, tohle je na trhu zcela neprodejné, kdopak by kupoval elektřinu s tím že ji bude používat jen když fouká vítr nebo svítí slunce. ;-DZa tohle by nikdo nezaplatil ani zlámanou grešly.

Je to celé zelený podvod, začne foukat vítr a máme zelené hurá teď budeme vyrábět "zadarmo", jenže oni se v tom okamžiku musejí začít odstavovat tepelné elektrárny kde bohužel většina nákladů je bez ohledu na to jestli se vyrábí nebo drží pohotovost pro případ že přestane foukat a svítit. :-)

0/0
7.4.2015 19:00

M78i26l33a66n 86Š75i27m26o40n14í25k 1100103649799

Jenže jsou to čisté zdroje. Tepelné elektrárny nás stojí ročně 50 miliard externích nákladů. To v ceně elektřiny není ale platíme to všichni zdravím, kratší délkou života v severních Čechách a škodami na životním prostředí.

0/0
7.4.2015 19:28

J65a51n 90R19á68ž 1699373564560

Co máte proti el.energii vyráběné z jádra, která má stabilní parametry....na rozdíl od větrné, či fotovoltaické? Upozorňuji, že na zelenou demagogii zvědavý nejsem!

+1/0
5.4.2015 18:34

J87a66n 92V96e60s11e90l10ý 5654343342711

Třeba to, že to je drahé. Větrná elektrárna v lokalitě se solidním větrem je levnější, fotovoltaika v místě spotřeby je levnější, investice do efektivnějšího užívání elektřiny jsou levnější, dobře udělaný bioplyn může být levnější, ...

A nemusí se řešit, kde najít/vytvořit spotřebitele ve tři ráno, aby se nedejbože nemusely ty JE vypínat.

0/0
6.4.2015 19:58

P25a64v96e20l 15T49e22s68a53ř68í55k 6560133340605

Bože tak fotovoltaika je levnější 8-oa proč se potom proboha dávají ty šílené dotace 15 Kč/kwh ale ještě k tomu na kilowathodinu nikoliv dodanou do sítě ale vyrobenou, dodávat ji výrobce nemusí nikam vykasíruje 15,- Kč/kW a spotřebovat potom může sám zadarmo to svoje vyrobené. 

My tady na tohle doplatíme bilony za 20 let ale to jak je vidět nevadí zeleným šílencům aby vykládali takovéto nesmysly.

Mít nespolehlivé větrné elektrárny a k tomu ještě klasické záložní zdroje pro případy že nebude foukat vítr to je ekonomické šílenství, to není levnější to je mnohonásobně dražší.

+1/−1
6.4.2015 21:47

L60u42k33á79š 19Š87m75a19h98e18l 2337284792124

Ty dotace nebyly proto, že by fotovoltaika byla nutně dražší, ale protože byl chybně nastaven pokles podpory právě v důsledku strmého poklesu ceny panelů. Dnes je přibližná cena za kWh u fotovoltaiky při dvacetileté životnosti a slušné lokalitě na sluneční svit asi 2,80 Kč...

+1/0
7.4.2015 18:24

P33a10v43e40l 54T93e36s36a22ř58í64k 6860433870435

Jděte někam s tím zeleným lhaním, já náhodou jednu elektrárnu co vznikla v té výhodné době dobře znám, investice 750 tisíc,  na střeše, kde se neplatí žádný nájem, ročně zisk po odečtení odpisů 35 tisíc, pokud by se platil nájem a nějaké služby tak by byl zisk nula,  při  ceně cca 13,- Kč za kW/hodinu, pokud by platili jen 2,8 Kč tak je i bez nájmu roční ztráta 15 tisíc a pokud by se platil nájem za střechu a další služby tak bude ztráta 50 tisíc ročněRv.

A to ještě nepočítáme to že k téhle fotovoltaice musí být teplé záloze rezervní zdroje na uhlí, kde musí být v pohotovosti zaměstnanci atd. připraveni k výrově, takže tu roční ztrátu bychom mohla klidně vynásobit 2x. ;-D

0/0
7.4.2015 18:39

M96i47l50a56n 76Š39i48m33o10n53í62k 1360873869209

Mnoho lidí pořád hodnotí FV podle minulosti. Bohužel solární tunel, tedy neschopnost či úmysl vlády a poslanců snížit výkupní ceny při klesajících investičních nákladech image fotovoltaiky hodně poškodily. Dnes je cena elektřiny z FV opravdu kolem 3 korun, při 15 leté návratnosti.  https://drive.google.com/file/d/0B4AuENhmC5kDUk04TXB0ck5GQk0/view?usp=sharing    A fotovoltaika přirozeně kryje špičky spotřeby přes den, proto klesla cena pološpičkové elektřiny.

0/0
7.4.2015 19:32

P96a26v93e88l 51T45e55s22a72ř79í66k 6330163210315

Ono je známo že tihle všelicí ideologové rádi falšují a falšují, jestli oni jako náklad náhodou nepočítají jen odpisy,  ale oni jsou náklady další, nájemné za pozemky, střechy, zaměstnaci na údržbu, údržba, účetní a také investor chce nějaký zisk atd. atd.

A hlavně se zapomíná počítat do nákladů fotovoltaiky to,  že se vedle ní musí postavit tepelné elektrárny, najmout zaměstnance a tohle všechno držet stále v pohotovosti kdyby nefoukalo a nesvítilo.

Zkrátka tyhle nespolehlivé zdroje tam jsou vždycky ty náklady jako na elektřinu z uhlí nebo plynu + k tomu navíc náklady na další elektrárnu  fotovoltaickou.

Což je naprosto šílené a zbytečné drancování přírodních zdrojů. Jádro je dneska zdroj jediný, spolehlivý, nezatěžující životní prostředí, z hlediska lidského života zdroj nevyčerpatelný. Jen jakýsi ideolog tady může vymýšlet nějaké šílenosti že budeme stavět elektrárny 1 + 1 záložní a že prý tímhle ochráníme životní prostředí a surovinové zdroje, opak je pravdou, tohle je nezodpovědné plýtvání se vším.

0/0
7.4.2015 20:14
Foto

J11a41n 31R65ý20z85n77a33r 4351926603200

Studie ze které váš článek vychází je naprosto účelově zmanipulovaná.

Typická zelená agitka.

Bohužel ekologické cítění lidí je naprosto zneužíváno a manipulováno lidmi, kteří si z toho dělají buď byznys anebo opěrku na své hroutící se ego.

+9/−1
4.4.2015 23:16

Z39b11y41n98ě47k 34H48l67á70s49n97ý 3914617915379

A teď to přeložte do japonštiny a pošlete do Fukušimy. jistě Vám zatleskají. :-)

0/0
6.4.2015 20:37

V83i96k72t24o27r 88Š32e18d35i55v64ý 8546851390256

Srovnáváte cenu proudu z jaderné elektrárny a z elektrárny větrné? 

No tak nesrovnávejte jenom cenu, srovnejte také kvalitu! 

Že to neumíte? No tak raději mlčte ;-O

+1/0
4.4.2015 23:10

M65i26l51a94n 12Š42i77m35o34n67í85k 1810853399919

Máte pravdu, nezapočetl jsem těžko vyčíslitelné náklady jádra (jaderný odpad, riziko havárie, terorist. útoku, atd.). Přímé náklady na 1 kWh z větru budou o desítky procent nižší než z jádra. Máme ideální výchozí podmínky pro rozvoj OZE: 20% z JETE do 2050, 20% z obnovených uhelných zdrojů(EPRU, ETU, ELE), 10% z plynu (tj. paroplyn v Počeradech, postupně stavěné malé kogenerace). Takže stačí dalších 20-30 let stavět se stále snižující se podporou jen OZE a rozvíjet decentralizovanou energetiku, aniž by to významně zdražovalo elektřinu pro spotřebitele. Uhelné a plynové zdroje budou vyrovnávat zatížení, tak jak to dělají doposud. Tím se dá nutnost případné stavby nových velkých zdrojů odsunout za rok 2040 a získat tak čas na přehodnocení správnosti projaderné strategie v další aktualizaci SEK.

0/0
5.4.2015 18:46

M33a73r57t93i49n48a 38M30o45u91d50r77á 7320733916689

Už jste vyřešili regulaci (bezvětší X příliš silnýý vítr), aby nedošlo ke kolapsu sítě?

A co ptáci? Ti "Zelené" nezajímají?

Viz VIDEO:

https://www.facebook.com/video.php?v=633700536734564&pnref=story

+5/0
4.4.2015 20:45

L92a80d40i34s42l74a20v 96N35á50d28v46o89r59n12í49k 6324955637416

.zabij bobra...zachráníš strom....:-/

+5/0
4.4.2015 20:57

L80u38k45á75š 26Š87m31a58h19e91l 2987124592754

Podle studie britské ornitologické společnosti jedna větrná elektrárna zabije stejně ptáků, jako 20 aut. Co je pro ptáky větší riziko, si odvoďte sám.

0/0
7.4.2015 18:25

M27i88l14a97n 66Š89i97m47o95n23í96k 1190823549429

Ano, energetika založená na OZE bude náročnější, ale Němci to berou tak, že získají další technologickou výhodu. Už to začínají chápat i Češi, viz můj další blog. Kopat a spalovat uhlí umí s prominutím každý blbec.

0/0
7.4.2015 19:36

V47o38j10t77ě37c36h 22K51r94á57l25í86k 5881473262582

Jo, to se už za komunistů zpívalo, " poručíme dešti a větru " a nakonec šli tam, kam snad dnes směrují ti jistí zelení ekoteroristé.

+6/−1
4.4.2015 20:28

L28a43d40i83s84l60a27v 96N95á50d82v89o48r61n28í77k 6474135757546

...aha... a co tohle...???

http://technet.idnes.cz/hnuti-duha-vetrne-elektrarny-djq-/tec_technika.aspx?c=A150402_175108_tec_technika_mla

...???

jenom jestli nám zase někdo navěší na nos bulíky...??,

+2/0
4.4.2015 19:40

Z70b12y81n47ě89k 75H62l13á18s74n20ý 3584587955489

Teda já to dočetl jen k větě :

"U jednoho zdroje použijí náklady a navrhovanou cenu u zdroje britskou a u druhého českou."

A bylo mi to jasný, ta česká atomovka bude ještě dražší než ta britská, opravdu se nedají ta čísla tedy srovnávat.:-)

+1/−1
4.4.2015 19:56

M90i48l24a58n 61Š77i82m79o40n84í39k 1610553959959

Doporučuji přečtěte si tu studii sami a nespoléhejte na pana Wagnera. Zásadní rozdíl je, že JE potřebuje podporu 35 let, zatímco větrná elektrárna 20 let. Dle NAP pro jadernou energetiku se předpokládá CfD na 35 let až 100 EUR/MWh, ale při dnešních cenách!!, stejně jako je 93 liber v UK. Takže studie nic neohýbá. Viz dále str.13. 

Pro porovnání byly zvoleny následující vstupní parametry:

- Dva nové jaderné bloky, každý o výkonu 1200 MW: zahajovací garantovaná výkupní cena v roce 2025 vychází z dnešních 93 liber/MWh, které jsou indexovány o 2 % ročně do roku 2025 (uvažovaná doba uvedení do provozu) a pak i pro každý rok během vyplácení podpory (35 let). Jde o podmínky dohodnuté mezi vládou Velké Británie a plánovaným dodavatelem a investorem jaderné elektrárny v Hinkley Point C, francouzskou společností EDF.

- Větrné elektrárny o celkovém instalovaném výkonu 5800 MW: zahajovací garantovaná výkupní cena v roce 2025 vychází ze současné platné výkupní ceny pro větrné elektrárny uváděné do provozu v roce 2015 – 1980 Kč/MWh, která je snížena o sumu odpovídající součtu meziročního snižování podpory o 2 % ročně za 10 let. Doba podpory pro VTE je 20 let a opět odpovídá aktuálně platné době podpory pro VTE.

0/−5
4.4.2015 20:55

P19e50t43r 50H14á56l41a 6584456945836

Jako by výkupní ceny domluvené s vládou něco říkali o nákladech na provoz těch zdrojů. Obávám se však, že tyto dohodnuté výkupní ceny vypovídají pouze o síle lobbingu těch výrobců.

+3/0
4.4.2015 23:19

M64i93l86a75n 71Š41i89m64o79n85í97k 1880263919929

Tak se podívejte do NAP  rozvoje jaderné energetiky: výkupní cena až 100 EUR/MWh v cenové úrovni 2015. 

http://www.komora.cz/pro-podnikani/legislativa-a-normy/pripominkovani-legislativy/nove-materialy-k-pripominkam/4-15-narodni-akcni-plan-rozvoje-jaderne-energetiky-v-ceske-republice-mimoradny-termin-21-1-2015.aspx

A ještě komentář k podceněným investičním nákladům:

http://chytraenergie.info/index.php/chytra-energie-novinky/atom/312-jnapje

0/−2
4.4.2015 21:03

Z29b11y16n14ě45k 10H57l22á77s11n17ý 3244557435439

Asi jste nepochopil, co jsem měl na mysli, (nebo jsem to blbě napsal), Já měl na mysli to, že když se v Česku bude stavět elektrárna za 300 miliard, bude nakonec stát 600. tudíž bude ten proud sakra drahej. Já jsem spíš na Vaší straně, i když nevěřim, že je v Čechách dost větru. Ale to se dá změřit a spočítat. Loni ve Špieglu byla ta britská elektrárna a ceny srovnávány s německým modelem a ten britský tam vyšel pro odběratele mnohem dráž. Právě proto, že britský model počítá i s navyšováním dotace o inflaci a je na 35 let. Německo to má jen na 20 let, bez navýšení. Ale prozradím vám důvěrně nejsilnější argument pro německou cestu. Letos poprvé klesla " EEG Umlage" tedy to co spotřebitel připlácí na obnovitelné zdroje. klesla z 6,240 centu na 6,170 centu. Je to sice strašně málo, ale vzhledem k tomu že bylo postaveno loni1700 nových elektráren s max výkonem 4,8 GW tak je to zlom, jako hrom. Prostě dražší už to nebude. :-)

+2/−2
4.4.2015 21:27

J17a65n 23V66e92s27e84l53ý 5194663292641

Stalo se to, že je konečně zamáznuta sekyra z let 2010 a 2011. A i s touhle cenou budou finančně v přebytku, pro jistotu.

S tou cenou za plánovanou dostavbu Temelína máte pravdu, jen se držíte ještě nízko. Průměrné překročení rozpočtu nových JE je 2.2x, ale to je ovlivněno dobrými výsledky v Číně. V EU+USA je to typicky 3x, tj. jestli tvrdí, že to bude stát 300 miliard, tak počítejte s 900-1000 miliard.

0/0
6.4.2015 20:12

Z40b26y32n51ě54k 34H22l63á21s56n39ý 3894487635469

Nechtěl jsem být až takový pesimista.:-)

0/0
6.4.2015 20:33

I74v96a70n 33M74a19r45e52k 6904338132

!!P.Šimoník  rád Vám  i Vašim kumpánům dopřeji předraženou energii ze solárů . Mně osobně stačí levnější energie vyrobená v tepelných elektrárnách či z jádra . R^ !!

+9/0
4.4.2015 19:12

M35i98l11a25n 62Š94i77m80o91n80í60k 1770653699309

Kumpáni jsou politici, kteří nedokázali výkupní ceny přizpůsobit snižování investičních nákladů, v Německu to uměli. A podívejte se jaká je výkupní cena v Německu nyní - už se blíží výkupní ceně za nové jaderné bloky... https://drive.google.com/drive/folders/0B4AuENhmC5kDYUNsUFBvM1ZpSlE

0/−3
4.4.2015 21:07

K31a78r94e18l 82V76o54v63e48s 1784218952949

Kdyz to ctu, tak asi bude nejlepsi rozsirit Temelin o dva bloky po 1000 MW, s tim, ze jeden blok by vyhradne zasoboval energii obrovske ventilatory, ktere by ofukovaly nase vetrne parky v pripade bezvetri. A trochu bychom mohli fouknout Rakousku a Bavorsku, aby nemektaly proti Temelinu !

+4/−2
4.4.2015 18:45

J88i31n80d79ř60i30c31h 85N63o20v40ý 3765934692815

Myšlenkové pochody ekoteroristů jsou úplně mimo realitu. Větrné elektrárny potřebují vítr, který žádný váš soukmenovec nezařídí, navíc jsou v zimě životu nebezpečné - odlétávají z nich i několikakilogramové námrazy do velké dálky. Solární panely jsou tunel, který stojí spotřebitele dost peněz navíc.

+10/−1
4.4.2015 18:37

J53i92ř45í 91K67i14n87d23l 2728957243297

Německo v současné době těží nejvíc uhlí od roku 1990 z důvodu, že obnovitelné zdroje nejsou schopné nahradit odstavené atomové elektrárny. Německo dokončuje jednu z nějvětších elektráren na uhlí.  Obnovitelné zdroje je obří penězovod, který každému Čechovi účet  za elektřinu zdražil o 4 500 Kč. Průměrnou rodinu to přijde na 18 000 Kč. Obnovitelná energie je drahá a nespolehlivá. Když nesvítí slunce, kolektory elektřinu nevyrábí, když nefouká vítr, větrné elektrárny elektřinu nevyrábí. Sluneční elektrárny vyrobí sedmkrát méně elektřiny než Temelín.Rv

+12/0
4.4.2015 18:27

J57i54ř46í 76K83i83n81d84l 2128597793977

Včera zrovna v televizi mluvili o tom, co jsem já slyšel na besedě v regulačním středisku ČEZ. Když v Německu hodně fouká vítr, tak mají nadbytek elektřiny. Větrník nelze zastavit. Proto, aby nedošlo k přetížení a kolapsu elektrické přenosové soustavy v Německu, tak se přebytečný proud žene k nám a do Polska. Tak to nařídila EU. U nás okamžitě se začnou utlumovat elektrány. Jejich utlumení a opětovné uvedení na plný výkon nás stojí v řádu několik milionů. Když v Německu vítr nefouká, tak berou proud od nás a Poláků

+5/0
4.4.2015 18:33

Z14b49y98n44ě25k 83H77l16á81s83n80ý 3934847745139

Pane Kindl, nevím co jste slyšel v besedě, ale větrné elektrárny se samozřejmě vypínají. Vydím to často okolo sebe. A proboha nesvádějte problémy přenosové soustavy na nařízení EU. TAKOVÉ NEEXISTUJE. Nebo sem dejte odkaz. Energetiská politika je v kompetenci jednotlivých států, to by jste mohl sakra vědět. Máte ovšem pravdu že my trpíme, když příliš funí na severu Německa.

Chybí prostě dráty z Hamburku do Mnichova.:-)

+1/−1
4.4.2015 18:59

J37i83ř42í 66K16i64n16d11l 2378197723637

Pane byl jsem na přednášce přímo v regulační Centru ČEZ. To je mozek přenosové soustavy. Takže jsou tam  odborníci. Vy chcete říct, že nám lhali ?  Tenhle problém, co já uvádím byl nespočetněkrát uveden i v našem tisku. To, že  chybí někde dráty nemění nic na tom, že ten přebytečný proud jsme nuceni odebírat. Pokud zastavíte větrnou elektrárnu na rozběh vrtulí potřebujete elektrický proud. Ten vám dodá uhelná elektrárna anebo atomová elektrárna. Větrná se sama od sebe nerozběhne.

+2/0
4.4.2015 20:38

Z92b20y87n96ě51k 42H65l93á62s64n87ý 3784577215469

A já Vám tvrdím, že se také vypínají. Jezdím kolem nich 19 let, můj učeň je staví. Asi jste nepochopil co Vám v té centrále říkali. Jasně, že se ,když na severu fouká, u nás žhaví dráty. Přednost má totiž ta energie z větrníků. A protože chybí kapacita vedení ze severu na jih německa, a první se vypínají uhelné a plynové elektrárny, jde ten proud cestou nejmenšího odporu přes Česko a dělá starosti nám. Když je toho proudu z větrníků ale opravdu moc, tak se vypínají i ty větrníky.  A pro přesnost, my ten proud neodebíráme, jen proteče, odebírají ho nejvíc  v Bavorsku a Baden Wurtenbersku.

Jak se větrníky spouští je zde irelevantní, proč o tom píšete?

Druhá možnost je, že Vám to ČEZ vysvětlil, asi jako Adolf lidu vysvětlil, že židi můžou za všechno zlo na zemi.:-)

+2/0
4.4.2015 21:58

M22i75l70a64n 81Š97i18m77o57n27í27k 1230903499429

Zpráva národního konventu pro energetickou bezpečnost ČR: 

...Česká republika a její elektroenergetika jsou zásadněovlivňovány okolními státy, především Spolkovou republikou Německo a jejítransformací energetického sektoru (tzv. Energiewende). Česká republika vsoučasnosti u hranic se Spolkovou republikou Německo staví transformátor sposuvnou fází (PST), který omezí neplánované přetoky z německé soustavy, avýznamně tak přispěje k ochraně české přenosové soustavy. Důležité je všaknadále investovat do přenosové soustavy a modernizovat ji. Česká republika byměla budovat svou elektroenergetickou soustavu tak, aby mohla z německéEnergiewende spíše profitovat, než na ni doplácet a také aby umožnila připojenístále většího množství domácích malých intermitentních zdrojů.

Německá Energiewende nepředstavujepro českou energetiku a české hospodářství nejen výzvy, ale i významné příležitosti.Energiewende ovlivňuje ceny elektřiny (především té velkoobchodní) v Českérepublice a udržuje je dlouhodobě na relativně nízké úrovni, což ovlivňujenegativně plány na stavbu některých zdrojů elektřiny, především potom dalšíchbloků jaderných elektráren. Nízká cena elektřiny ale také pozitivně ovlivňuje českýprůmysl a přispívá ke zvyšování jeho konkurenceschopnosti. Energiewende je třebachápat nejen jako transformaci energetického sektoru, ale jako svého druhu dalšíprůmyslovou revoluci. Spolková republika Německo významně transformuje svůj průmysla v zájmu České republiky, jejíž výkon ekonomiky i export jsou na Spolkovourepubliku úzce navázány, je adaptovat se na tento vývoj. Energiewende je v Německuveskrze vnímána jako populární a úspěšná politika a nelze očekávat, že se zmírníjejí dopady na Česko, spíš naopak.

http://www.narodnikonvent.eu/977/doporuceni-4/

0/−3
4.4.2015 21:14

K97a16r16e21l 23V23o70v95e83s 1524518192189

Bude pro same vetrniky videt slunce ? A jak zajistime, aby vitr foukal ?

+6/0
4.4.2015 18:21

T73o28m53á87š 58D52v69o87ř61á47k 6177815933117

"Nelze nadále tvrdit, že v ČR není vítr dost silný nebo že stavět větrné elektrárny nelze, pokud sousední geograficky srovnatelné země, jako je Sasko či Bavorsko, už podobný potenciál prakticky realizují."

Bavorsko v roce 2011 vyrábělo z větru 0,9 % elektřiny. Zdroj: http://www.theclimategroup.org/who-we-are/our-members/the-state-of-bavaria

Píše se tam, že chtějí z větru vyrábět víc, ale třetinu asi těžko. Takže kde jste vzal tvrzení, že Bavorsko už podobný potenciál prakticky realizuje?

+6/0
4.4.2015 18:18
Foto

K19a48r33e25l 51M13á22d32l89e 6714511984323

Dobře načasovaný článek. Zrovna tenhle týden by se u nás větrné elektrárny uživily. Jenže kolik takových týdnů v roce je? Až vy zelení soudruzi vymyslíte, jak si v tomhle větrném týdnu nachytám levný proud do nějaké piksly a pak ho budu postupně spotřebovávat, tak se budeme moct o vašich větrníkách bavit. Do té doby jsou to jen pohádky ovčí babičky.

+16/0
4.4.2015 18:17

K97a14r74e80l 38V55o98v68e82s 1974728352419

To by se jim ty konstrukce ohnuly a zase by nic nebylo ;-)

+1/0
4.4.2015 18:50

M96i72l19a54n 67Š13i41m29o69n85í44k 1290353669159

Levné domácí baterie jsou otázkou několika málo let:  

http://nymag.com/next/2015/04/2050-most-energy-will-come-from-renewables.html?utm_content=bufferd4200&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

0/0
7.4.2015 19:39
Foto

M61i95c63h26a17l 52K46o88t57y72k 4362523476128

Vážený autore, nepochybuji, že asi máte pravdu. Tu svou. Jenom jeden docela normální občanský dotaz. Již jste viděl v Německu ty krajiny, které jsou zamořeny větrnými elektrárnami? Projížděl jste tou „krásnou“ krajinou, kterou jste zachránil? Víte kolik lidí ztratilo klidný „domov“? A to bez naděje se někam odstěhovat, protože jejich domky jsou neprodejné? Nezlobte se, ale proti tomu jsou následky prolomení těžby opravdu minimálně rovnocenné. I když podle mého právě ne.

+9/0
4.4.2015 18:14

Z49b65y34n52ě26k 70H25l58á80s26n82ý 3954907785449

Pane Kotyk, jsem přes velikonoce na návštěvě u svého šéfa v Ostfriesen. Ať se podívám z kteréhokoliv okna všude větrníky. Jen na jedné straně jsou trochu dál. Tam se staví nomé domky. Jasně že nikdo nejásá, ale němcům když něco logicky vysvětlíte, tak to vezmou za své a táhnou spolu. Jen si už dávaj bacha, kdo to říká.:-)

0/−2
4.4.2015 18:49

R87a45d19e30k 41J63a31r12o19š 4197338530366

Dej Bůh ať se taková šílenost zelených neomarxistů neuskuteční...Rv

+9/0
4.4.2015 18:14

K29a96r94e75l 87V80o66v46e78s 1934828502449

Bacha, ale zisk z toho maji kapitaliste ! ;-)

+1/0
4.4.2015 18:51

T45o47m81á98š 34D56v54o20ř22á83k 6907425273697

Píšete o té studii, kterou rozebral na technetu Vladimír Wagner?

Ono to totiž vypadá, že není pravda ani to o 1/3 a už vůbec ne to o 1/6...

+11/0
4.4.2015 18:09



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.